آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 297
باردید دیروز : 206
بازدید هفته : 757
بازدید ماه : 742
بازدید سال : 6142
بازدید کلی : 146451

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات

مقابله با بیماری های پاییز با طب سنتی

بروز بیماری‌هایی مانند ترک پوست، خشکی، شوره سر، اگزما، دردهای سیاتیکی، ورم لوزه‌ها و بیماری ‌های روحی و روانی مانند وسواس و افسردگی در فصل پاییز شایع است.

 
طب سنتی

فصل پاییز دارای مزاج سرد و خشک است و در نتیجه افرادی که مستعد بیماری‌های سرد و خشک هستند باید در این فصل بیشتر مراقب بیماری ‌هایی مانند ترک پوست، خشکی، شوره سر، اگزما، دردهای سیاتیکی، ورم لوزه ها و بیماری های روحی و روانی مانند وسواس و افسردگی باشند. تغییرات آب و هوایی و سردی و خشکی غالب برای فصل و عدم تحلیل مواد زائدی که در فصل تابستان در اثر مصرف بیش از حد مواد ایجاد شده است موجب بروز این بیماری ها می شود.
برای پیشگیری از بروز این بیماری ها از برخی کارها مانند مواجهه با گرمای ظهر و سرمای بامداد و شبانگاه، خوابیدن در جای سرد، استحمام با آب سرد، نوشیدن آب خیلی سرد، نزدیکی جنسی زیاد، خوابیدن با معده پر، مصرف مسهل ‌های قوی، فصد و حجامت و هر عملی که موجب کاهش خون در بدن شود، خواب زیاد یا بیداری بیش از حد و غم و غصه زیاد باید خودداری کرد و می توان برای جلوگیری از سرماخوردگی و زکام، در طول شب، سر، گلو و کف پا را پوشاند.
یکی از مشکلات شایع در فصل پاییز کسالت و افسردگی است؛ در ادامه راجع به این موضوع به طور کامل توضیح خواهیم داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات
آهنگ تلفن همراه می‌تواند با ویژگی‌های شخصیتی افراد ارتباط داشته باشد.

شخصیت افراد را با زنگ موبایل بشناسیم با تولید و رواج استفاده از گوشی‌های همراه پیشرفته، انتخاب زنگ آن با توجه به شخصیت افراد تغییر قابل محسوسی یافته است.

استقبال مردم برای گزینش و نصب آهنگهای گوناگون در موبایل طی چند سال اخیر رو به افزایش است و هر فردی موسیقی مورد علاقه‌ خود را برای زنگ گوشی خود استفاده می کند.

آیا شما هم در انتخاب نوع زنگ موبایل خود سلیقه‌ خاصی به خرج می‌دهید؟
چه نوع آهنگی را برای زنگ موبایل خود انتخاب می کنید؟
آهنگ ملایم یا پر صدا و شاد یا غم انگیز را بر می گزینید؟
آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بیشتر در طی شبانه‌روز، گوش خود را به حالت بی‌صدا (لرزنده) قرار می‌دهید؟
در طی یک ماه چند بار صدای زنگ موبایل خود را عوض می‌کنید؟
تعداد بازدید از این مطلب: 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات
در باشگاه ضرب‌المثل امروز حکایت کوتاهی را از ضرب‌المثل «ماستمالی‌کردن» می‌خوانید.

ضرب‌المثل‌های فارسی را چقدر در مکالمات روزمره‌مان به کار می‌بریم؟ نسل جدید چقدر در کنار تکیه‌کلام‌های امروزی، ضرب‌المثل‌ها و عبارات کنایه‌آمیز را به کار می‌برند. شاید باید مثل تمامی امور فرهنگی دیگر برای بقای زبان فارسی، ادبیات منظوم و منثور کشورمان از سویی رسانه‌ها و از طرفی دیگر خانواده‌ها آستین بالا بزنند و در اشاعه این ضرب‌المثل‌ها سهم داشته باشند. 
 
ضرب‌المثل‌ها بخش با ارزشی از زبان را شکل می‌دهند که نشان‌دهنده اعتقادات و ارزش‌های یک جامعه و فرهنگ هستند. استفاده بجا از ضرب‌المثل‌ها باعث زیبایی کلام و درک بهتر پیام از سوی شنونده می‌شود. 
 
با این وصف در باشگاه ضرب‌المثل امروز به نقل حکایت کوتاهی از ضرب‌المثل «ماستمالی کردن» می‌پردازیم.
تعداد بازدید از این مطلب: 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به کاهش قیمت خودروهای وارداتی گفت: برخی خودورها مانند بنز و بی ام و کاهش 50 تا 60 میلیون تومانی را تجربه کرده اند.
کاهش 50 میلیونی قیمت بنز در ایران/ ادامه رکود در بازار خودروغلام حسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ادامه رکود در بازار خودرو گفت : درحال حاضر عرضه خودرو زیاد و تقاضا کم است و این موجب رکود بازار شده است.
 
وی افزود:مردم منتظر کاهش قیمت خودور هستند و خرید نمی‌کنند و در حالی که در مقایسه با ابتدای سال قیمت خودرو کاهش یافته است.
 
به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در برخی از خودروها 200 میلیونی نزدیک به 15 تا 20 میلیون کاهش قیمت رخ داده است و خودروهایی مانند بنز و بی ام و نزدیک به 50 تا 60 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: در بین خودروهای وارداتی فروش سانتافه نسبت به سایر خودروها به دلیل آبشن‌های موجود بیشتر بوده است.
 
قاسمیان گفت: درحال حاضر صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل در رکود به سر می‌برند و این درحالی است که باید مالیات خود را پرداخت کنند و دراین شرایط باید دولت با توجه به شرایط اقتصادی و بازار به دریافت مالیات اقدام کند.
 
وی ادامه داد: نزدیک به شش ماه است که اعضای این صنف درآمدی نداشته‌اند و این امر منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی شده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 280
برچسب‌ها: خودرو , کاهش قیمت ,
موضوعات مرتبط: اجتماعی , اقتصادی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 13 شهريور 1394
نظرات
در این گزارش برترین نرم افزار ها در هفته گذشته که به معرفی آن پرداخته بودیم را در قالب یک بسته جهت دانلود برای شما کاربران گرامی قرار داده ایم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛اگر طی هفته گذشته فرصت نکردید به صفحه دریچه سر بزنید و نرم افزارها و بازی های مورد علاقه‌تان را دانلود کنید،می توانید در این گزارش به صورت یکجا به آنها دسترسی داشته باشید.

 با ما همراه باشید.  


دانلود کنید: کاربردی‌ترین نرم افزارها و جالب‌ترین بازی‌ها در هفته‌ای که گذشت




 

برنامه قفل اندروید Folder Lock

نرم افزار Folder Lock به کاربران اجازه می دهد تا فایل های خود را وارد برنامه کنند و به صوت کامل از آن ها محافظت کنند. شما کافی است تا فایل های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به راحتی بر آن ها رمز عبور قرار دهید.

تعداد بازدید از این مطلب: 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 13 شهريور 1394
نظرات
اولین بالن ایران در سال 1353 در آسمان تهران به پرواز درآمد
به گزارش خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ايران در دوران سلطنت ناصرالدين شاه قاجار نخستين بالن در خارج شهر تهران برای "نمايش" به پرواز درآمد.
جالب است كه آن روزها اهالی تهران به بالن؛ كشتی هوايی می گفتند، در سال ۱۷۹۴ میلادی، درست پنج سال پس از انقلاب كبير فرانسه، در جنگی كه ميان فرانسه و انگليس در گرفت بالن مورد استفاده قرار گرفت.
 
پرواز اولین بالن ایرانی+ تصاوير
 
 

ناصرالدین شاه در خاطرات خود می‌ نویسد:

تعداد بازدید از این مطلب: 1432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 13 شهريور 1394
نظرات
در حالیکه مردم چشم انتظار کاهش قیمت خودرو هستند مسئولان رنگ عوض کرده و اعلام می‌کنندخودرو یک محصول "تولید داخل" بوده که قیمت آن متأثر از تورم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای این انتظار را در جامعه به وجود آورد که با کاهش هزینه‌‌های حمل‌ونقل و واردات قیمت بسیاری از اقلام از جمله خودرو کاهش یابد.
 
در همین راستا مشتریان خودرو دست از خرید کشیده و به نوعی منتظر کاهش قیمت‌ها ماندند، اما عدم حضور مردم دربازار منجر به ارائه سخنان جدید از سوی خودروسازان و متولیان شد.
 
درواقع مسئولان یکصدا ساز عدم کاهش قیمت خودرو را کوک کرده و مدعی شدند که خودروی داخلی "تولید داخل" است و درصد کمی از آن از واردات متأثر می‌شود و بر این اساس دلیلی برای کاهش قیمت وجود ندارد.
 
این اظهارات در حالی بیان شده‌اند که انگار مسئولان یادشان رفته همین چند سال پیش و با شروع تحریم‌ها بود که افزایش هزینه‌های واردات عامل صعودی شدن قیمت اعلام کردند که در نهایت نیز منجر به افزایش قیمت برخی از محصولات خودرو حتی تا چند برابر شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
نظرات

بوشهر ایستاده به قامت دلاورانش 

بوشهر،بندر زیبای خلیج فارس،از گذشته تا کنون وام دار نام آزاد مردانی است که در تاریخ شرح دلاوری هایشان هرگز از یاد نخواهد رفت.

به کوشش رحیمه زرگر- بخش گردشگری تبیان


بوشهر، به‌ علت قرار گرفتن در ساحل استراتژیک خلیج فارس، صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، ذخایر نفت و گاز پارس جنوبی و شمالی،کشاورزی و نخلداری و وجود نیروگاه هسته‌ای از اهمیّت راهبردی و اقتصادی خاصی برخوردار است‎‎؛ به گونه‌ای که پایتخت انرژی ایران لقب گرفته ‌است.

بوشهر


این بندر زیبا  از دیرباز به خاطر این موقعیت حساس و استراتژیک،بارها  مورد حمله دشمنان قرار گرفته است و مبارزه مردم بوشهر علیه نیروهای خارجی در یکصد سال اخیر از شاخص‌های مهم تاریخی این استان است.
علاوه بر این همه افتخار تاریخی، هوای معتدل پاییز و زمستان، چشمه های آب معدنی، سواحل دریای مشهور و زیبای خلیج فارس، جزیره های متعدد، تالاب های کم نظیر و ارزشمند،پوشش گیاهی نواحی گرمسیری، جانوران خاص مناطق خشکی و دریایی همراه با جاذبه های تاریخی و اجتماعی در این منطقه؛ همگی دست به دست هم داده و یکی از پرجاذبه ترین نواحی طبیعی ایران را به وجود آورده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 951
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
نظرات
در اثر تصادف یک خودروی پورشه Cayman GTS با یک اتومبیل پارک شده هر دو خودرو دچار آتش سوزی شده و به کلی از بین رفتند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این تصادف هنگامی رخ داد که خودروی پورشه با سرعت بالا به یک محصول پارک شده برخورد کرد و باعث شد تا 3 اتومبیل کناری خیابان با یکدیگر برخورد کنند.

خسارت چند صد میلیونی در تصادف شدید +تصاویر

تعداد بازدید از این مطلب: 377
موضوعات مرتبط: اجتماعی , سرگرمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394
نظرات
از همان زماني‌كه خبر ساخت فيلم مجيدي رسانه‌اي شد فرقه وهابي و گروه‌هاي افراطي به لطايف‌الحيلي سعي به تخريب و تحريم اين فيلم زدند و حتي اكنون كه فيلم اكران عمومي شده عده اي از اين افراط گرايان فتواي حرام بودن ديدن فيلم را صادر كرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: پس ازسالها انتظار،‌ سرانجام شاهكار مجيد مجيدي در دهه كرامت روي پرده سينما رفت؛ شاهكاري كه براي اولين بار در سينماي ايران به واسطه آن شاهد حضور بهترين‌‌هاي جهان در عرصه‌‌هاي مختلف فني هستيم ازجمله موسيقي،‌ فيلمبرداري، ‌دكور جلوه هاي ويژه و... كه در كنار تيم ايراني متعهدانه، سنگين‌ترين اثر سينماي تاريخ ايران  را به روي پرده بردند و همان‌طور هم كه توقع بود فروش فيلم در آغاز اكران با ركورد تاريخي مواجه گرديد. خيل عظيم  مردم و اهل هنر براي ديدن اين اثر فاخر و ارزشي صف كشيدند و در شرايطي كه سينماهاي كشور گاه از زيرساخت‌هاي لازم و مناسب براي اكران برخوردار نيستند فيلم بازخورد بسيار خوبي پيدا كرد.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394
نظرات
ایران‌خودرو چهار محصول از پژو و دو محصول از رنو را روانه بازار کشور خواهد کرد که در این بین، ورود خودروهایی مانند پژو 2008، پژو 307، رنو کوئید و رنو کلیو4 قطعی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان:مشتریان ایرانی در حالی این روزها انتظار ورود خودروهای با کیفیت و به روز دنیا را به کشور می‌کشند که ایران‌خودرو قرار است امروز نام، زمان ورود و قیمت محصولات آینده خود را اعلام کند.
 
آن طور که خبر می‌رسد، مسئولان ایران‌خودرو تصمیم گرفته‌اند برای روشن شدن اذهان عمومی (بابت تولید و عرضه خودروهای خارجی جدید در کشور)، نه‌تنها نام، بلکه قیمت و زمان ورود آنها را نیز مشخص کنند.
 
به گفته منابع آگاه، در لیستی که فردا اعلام می‌شود، نام محصولاتی از خودروسازانی مانند پژو، رنو، فولکس واگن، اشکودا و سوزوکی قرار دارد و در این بین ظاهرا سهم دو قلوهای فرانسوی بیش از سایر خودروسازان است.
 
بر این اساس ظاهرا ایران‌خودرو چهار محصول از پژو و دو محصول از رنو را روانه بازار کشور خواهد کرد که در این بین، ورود خودروهایی مانند پژو 2008، پژو 307، رنو کوئید و رنو کلیو4 قطعی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 409
موضوعات مرتبط: اجتماعی , اقتصادی , سرگرمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394
نظرات
آدمی از جنس قصه‌های نوجوانی شب گذشته با تعدادی کتاب مهمان خندوانه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه ویژه خنده، شب گذشته در آغاز شادی خود را به همه امداد خودرویی‌هایی که به ماشین‌های در راه مانده کمک می‌کنند و خانواده‌های آن‌ها تقدیم کرد و بعد هم صدای آهنگ بکوب پا،دست به گوش رسید و همه با آن همراه شدند.
 
پس از یک رفت و آمد، جوان از اهمیت کسانی گفت که بلدند کوچک‌ترین چیزها مثل یک عطسه را به داستانی جذاب و طنزآمیز تبدیل کنند و در واقع همه عمرشان را صرف خلق شوخی های جالب از داستان ها و اتفاقات جذاب می‌کنند.
 
وی در همین راستا از «احمد عربلو» نویسنده کودک و نوجوان دعوت کرد، و طبق چند قسمت گذشته از او خواست تا حاضران را به جایی که دلش می‌خواهد ببرد؛ او هم ایندفعه به سال 57 یا هشت رفت و از کار کردن خود در یک تولیدی چیپس تعریف کرد، از روزی که در دیگ بزرگ روغن یک موش افتاد و او که آن موقع‌ها دوم یا سوم راهنمایی بود به تنهایی در مقابل صاحب کارش ایستاد که باید این روغن عوض شود ولی بعد که حرف‌های او نتیجه‌ای جزکتک به  همراه نداشت به سراغ آخوند محله‌شان رفت و با کلی اصرار او را به تولیدی آورد،‌ که در نتیجه همین تلاش‌ها صاحب کار یک دنده حاضر به دور ریختن آن روغن‌ها شد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394
نظرات
تیم ملی گوام که پنجشنبه به مصاف ایران خواهد رفت با 6 امتیاز در صدر جدول گروه D قرار دارد.

 
تیم ملی کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی، روز پنجشنبه هفته جاری به مصاف تیم ملی گوام می‌رود، تیمی که پر گل‌ترین بازی تاریخ تیم ملی مقابلش رقم خورده است. ( آذر 1379 ورزشگاه تبریز)
 
جلال طالبی، سرمربی وقت تیم ملی ایران که بعد از شکست در جام ملت‌های آسیا از سمت خود کناره گیری کرده بود و  ایران با هدایت براگا دستیار برزیلی او که به طور موقت سرمربی تیم ملی شده بود به مصاف یک حریف گمنام رفت.
 
 آن مسابقه از رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2002 به شمار می‌رفت و در پایان بهترین نتیجه ایران در طول تاریخ و همچنین یکی از پرگل‌ترین مسابقات تاریخ فوتبال جهان رقم خورد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 790
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394
نظرات
کیا اسپورتیج به قیمت 153 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.
تعداد بازدید از این مطلب: 341
موضوعات مرتبط: اجتماعی , اقتصادی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
از بین فیلم‌هایی که می‌توانند در فهرست کاندیداهای اعزام به مراسم اسکار حضور داشته باشند، فیلم فاخر «محمد رسول‌الله» شانس بیشتری برای حضور دارد.

فیلم «محمد رسول‌الله» احتمالا روی فرش قرمز اسکار می‌ایستد

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تمام جوایز سینمایی دنیا، صرف نظر از اینکه متهم به سیاسی‌بودن هستند و انگیزه‌های پشت‌پرده و پنهانی در داوری و اعطای آن‌ها وجود دارد، برای هر هنرمند و بازیگری رویای زیبا و فراموش‌نشدنی محسوب می‌شوند.
 
هر چند که همیشه در تمام دنیا به نحوه داوری و انتخاب آثار و برگزیدگان در جشنواره‌ها اعتراض وارد است، گلایه‌هایی که هرگز نه رسیدگی می‌شوند و نه پیگیری. اما هر هنرمندی که برای اعطای این جوایز خوانده می‌شود موجی از تحسین‌ها، انتقادات و پیشنهادها به سمت وی روانه می‌شود. جوایزی که هم دشمن می‌تراشند و هم پول می‌سازند.
 
یکی از جوایزی که هر ساله تمام بازیگران و هنرمندان سراسر دنیا به آن چشم می‌دوزند، جایزه مراسم اسکار است. تندیسی که برای بسیاری از افراد تبدیل به رویا شده و دوست دارند قبل از پایان دوره حرفه‌ای فعالیت هنری خود آن را لمس و عکس‌های افتخار‌آمیز ثبت کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
طوفان شدید همراه با گردوخاک تهران را فرا گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طوفان شدید همراه با گردوخاک  تهران را فرا گرفت.

این طوفان علاوه بر گردوخاک شدید همراه با رعد و برق است.

طوفان و گرد و غبار تهران را فراگرفت/ آخرین وضعیت ترافیکی پایتخت + تصاویر

 

طوفان و گرد و غبار تهران را فراگرفت/ آخرین وضعیت ترافیکی پایتخت

 

**تاکنون حادثه ای گزارش نشده است

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طوفان و رعد و برق شدید از دقایقی پیش تهران را فرا گرفته است، گفت: تا این لحظه هیج حادثه ای در خصوص طوفان به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اعلام نشده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 506
موضوعات مرتبط: اجتماعی , سرگرمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
کیا سراتو2000 اتوماتیک در بازار به قیمت 84 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد.
به گزارش خبرنگار نبض بازار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت روز انواع خودروهای داخلی و وارداتی به شرح زیر است:
 
خودروهای داخلی
 

خودرو

قیمت

سمند SE

27 میلیون و 400 هزار تومان

سمند LX

29 میلیون و 400 هزار تومان

پژو GLX 405

27 میلیون و 800 هزار تومان

پژو پارس سال

34 میلیون و 300 هزار تومان

پژو 206 تیپ 5

33 میلیون و 800 هزار تومان

رانا LX

30 میلیون و 800 هزار تومان

رنو تندر اتوماتیک E2

46 میلیون و 500 هزار تومان

سایپا SE 111

19 میلیون و 800 هزار تومان

سایپا SL 151

15 میلیون و 400 هزار تومان

تیبا SX  یورو 4

23 میلیون و 600 هزار تومان

کیا سراتو2000 اتوماتیک

84 میلیون و 300 هزار تومان

برلیانس 330 H اتوماتیک

53 میلیون تومان

مگان 2000 تیپ 2

105 میلیون تومان

لیفان X50 اتوماتیک

56 میلیون و 500 هزار تومان

مزدا 3 تیپ 3 صندوقدار

105 میلیون تومان

MVM 530

39 میلیون و 500 هزار تومان

خودروهای وارداتی
 
تعداد بازدید از این مطلب: 317
موضوعات مرتبط: اقتصادی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
کمپینی به تازگی در شبکه های اجتماعی راه اندازی شده است که افراد را به کنار گذاشتن واژه های توهین آمیز ترغیب می کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به محض این که از خشونت حرف زده می‌شود، خراش و کبودی و خون و زخم به ذهن می‌رسد. تصور می‌شود حتما باید زد و خوردی شده باشد تا رفتاری نام «خشونت» بگیرد. غافل از این که گاهی نه رفتار، بلکه این کلمات هستند که قربانی می‌گیرند، زخم می‌زنند و مثل یک جراحت عمیق، برای همیشه باقی می‌مانند.

ناسزا گفتن، تحقیر کردن، برچسب زدن، متهم کردن و استفاده از خیلی واژه‌ها و اصطلاحاتی که به سادگی از دهان گوینده خارج می‌شوند، به این راحتی‌ها از ذهن شنونده پاک نمی‌شوند. گاهی یک واژه، مثل یک زالو می‌چسبد به زندگی یک نفر؛ یقه‌اش را می‌گیرد و رهایش نمی‌کند که نمی‌کند.
 
«خشونت کلامی» را هنوز خیلی‌ها نمی‌شناسند. نمی‌دانند چه پیامدهایی دارد و چرا باید بیشتر مراقب آنچه می‌گوییم باشیم و در انتخاب واژه‌ها دقت کنیم. مخصوصا در رفتار با بچه‌ها؛ که شنیدن و باور یک «کلمه» که ممکن است در یک لحظه از سر خشم یا بی‌دقتی به آنها نسبت داده شود، می‌تواند مسیر زندگی‌شان را تغییر دهد.
 
این موضوع عده‌ای را به فکر انداخته آگاهی بیشتری درباره خشونت کلامی به مردم بدهند و کمپینی را به نام «پروژه سلاح انتخابی» راه‌اندازی کنند. آنها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و با کمک گروهی از چهره‌پردازان حرفه‌ای، یک کارزار تصویری راه‌اندازی کرده‌اند تا اثرات خشونت کلامی را به تصویر بکشند و از این طریق عمق فاجعه را نشان دهند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
یک فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد بدون چرخ جلو به زمین نشست.
فرود هواپیما بدون چرخ در مهرآباد + عکسبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک فروند هواپیمای "آر.جی" متعلق به هواپیمایی قشم ایر با چرخ جلوی بسته در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.
تعداد بازدید از این مطلب: 600
موضوعات مرتبط: اجتماعی , سرگرمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات

چرا در قرآن،‌ بی‌همسری حضرت یحیی(علیه‌السلام) مورد ستایش است؟ اگر ازدواج فضیلت است پس چرا حضرت یحیی(علیه‌السلام) مجرد زیسته است؟

نویسنده: شکوری_شبکه تخصصی قرآن

حضرت یحیی

یکی از پیامبران بنی‌اسرائیل که بنا بر گزارش قرآن در کودکی به مقام نبوت نائل آمد حضرت یحیی فرزند حضرت زکریای نبی(علیهما‌السلام) است. خداوند در کریمه 39 سوره آل عمران، حضرتش را به چهار وصف ممتاز ستوده است:
« ...أَنَّ اللَّـهَ یُبَشِّرُكَ بِیَحْیَىٰ مُصَدِّقًا بِكَلِمَةٍ مِّنَ اللَّـهِ وَسَیِّدًا وَحَصُورًا وَنَبِیًّا مِّنَ الصَّالِحِینَ »

ترجمه: [ فرشتگان ندا سر دادند: ای زکریا! خداوند تو را به «یحیی» بشارت می‌دهد؛ (کسی) که کلمه خدا (= مسیح‌) را تصدیق می‌کند؛ و رهبر خواهد بود؛ و از هوس‌های سرکش برکنار، و پیامبری از صالحان است.]

تعداد بازدید از این مطلب: 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات

حریق در روابط زناشویی

 

 


بروز اختلاف و عدم تفاهم در خانواده امری شایع است و هیچ خانواده ای نیست که بتوان آن را از این معضل مستثنی دانست . اما گاهی این اختلافات و مشکلات از روال طبیعی خود خارج می شود و تبدیل به تعارضات و اختلافات شدید خانوادگی می گردد و روابط جنسی زوج را مختل می کند.

 


زن و مرد ، زن و شوهر ، دعوا ، طلاق

خانواده یک اجتماع کوچک است که در ابتدا از یک زن و مرد تشکیل شده است، و به مرور فرزندان به این اجتماع اضافه می شوند. تشکیل خانواده بر اساس نیازهای زوجین پایه ریزی می شود، که این نیازها شامل نیازهای عاطفی و نیازهای جنسی است. اگر در محیط خانواده این دو نیاز اساسی تامین نگردد، مشکلات زیادی برای فرد و برای جامعه به وجود خواهد آورد. در دین اسلام بر تامین این دو نیاز در بستر خانواده تاکید فراوان شده است . اما متاسفانه در پرتو برخی از اختلافات خانوادگی این  دو نیاز در حاشیه قرار می گیرد و زوجین دچار صدمات و خسارتهای جبران ناپذیری می شوند. در اینجاست که خانواده کارکرد صحیح و سالم خود را از دست می دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات
مشاور عالی سازمان سنجش از قبولی ۵۱.۸۹ درصد انتخاب رشته کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ خبر داد.
به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش افزود: تعداد ۱۵۹ هزار و ۶۴۵ نفر در آزمون  کارشناسی ارشد ۹۴ پذیرفته شده اند. 
 
وی افزود: اسامی پذیرفته شدگان ساعت ۲۰ امشب بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد. 
 
توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۵۹ هزار و ۶۴۵ نفر پذیرفته شده در آزمون تعداد ۷۶ هزار و ۲۳۹ نفر زن و تعداد ۸۳ هزار و ۴۰۶ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۷.۷۶ درصد زن و ۵۲.۲۴ درصد مرد هستند. 
 
وی افزود: در این آزمون  از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۳۰۷  هزار و ۶۶۱ داوطلب انتخاب رشته کردند و در واقع ۵۱.۸۹ درصد جزو قبول شدگان قرار گرفتند.
 
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: درصورتی که دانشگاهها  تاریخ مشخصی را ارایه نکرده باشند قبول شدگان در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ شهریور می توانند برای ثبت نام مراجعه کنند. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 720
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات
علی طباطبایی بازیگر جوان سینما و تلویزیون درگذشت.
بازیگر جوان «قلب یخی» درگذشتبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این بازیگر شب گذشته به دلیل ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.
 
سید علی طباطبایی فرزند سید کمال طباطبایی تهیه کننده سینما و تلویزیون متولد 1362 در تهران بود که با فیلم «سالاد فصل» فریدون جیرانی وارد سینما شد و طی بیش از 10 سال فعالیتش در این عرصه در فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «ساعت ۲۵»، «آماده باش»، «اسب سفید پادشاه»، «باجناق‌ها»، «آشپز باشی»، «ترانه مادری»، «قلب یخی» و «بچه‌های نسبتا بد» به ایفای نقش پرداخت.
 
امین تارخ رئیس انجمن بازیگران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص زمان تشییع این بازیگر گفت: زمان تشییع هنوز مشخص نیست اما مراسم ختم وی جمعه در مسجد نور برگزار می‌شود.
 
کمال طباطبایی نیز پدر این بازیگر نیز عنوان کرد: فردا فرزندم تشییع خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط مساعدی برای صحبت کردن ندارم.
 
 
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
نظرات

بازتاب جهانی فیلم محمد صلی الله علیه وآله وسلم

 


صبح روز پنجشنبه اولین نمایش فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم تازه‌ ترین اثر مجید مجیدی با حضور نویسندگان، منتقدان و اهالی رسانه در جشنواره مونترال رقم خورد که با اقبال خوب منتقدان مواجه شد و در رسانه های خارجی بازتاب های جالب توجهی داشت.

فیلم محمد رسول الله

اکران جهانی فیلم «محمد رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم» صبح روز پنجشنبه به طور رسمی‌آغاز شد و بازتاب‌ های متعددی داشت. مجید مجیدی هم در جایگاه کارگردان این فیلم در نشست خبری این فیلم در جشنواره مونترال کانادا یک بار دیگر بر سه گانه بودن این اثر تاکید کرد و مهم ‌ترین هدف از تولید فیلم «محمد صلی الله علیه وآله وسلم» را اصلاح نگاه جهانی و نمایش صحیح سیمای پیامبر رحمت و دین اسلام معرفی کرد.

 

حماسه ایرانی

نشست خبری این فیلم هم با حضور مجید مجیدی، محمدرضا صابری، مهدی پاکدل، علیرضا شجاعی‌نوری، ساره بیات و مینا ساداتی انجام شد که بسیاری از منابع مهم خبری جهان به پوشش آن پرداختند از جمله خبرگزاری فرانسه این تیتر را برای اکران و نمایش جهانی این اثر فاخر برگزید: " حماسه ایرانی «محمد» با هدف تغییر تصویر اسلام"
سایت آی ام دی بی نیز امتیاز بالای 8.6 را برای فیلم مجیدی در نظر گرفت و در توضیحاتش فیلمبرداری آن را خیره‌ کننده توصیف کرد، همچنین یورونیوز هم مانند خبرگزاری فرانسه از معرفی سیمای پیامبر اسلام توسط این فیلم نوشت و این تیتر را برگزید: " فیلم ایرانی محمد با هدف معرفی پیامبر(ص) به جهان"

تعداد بازدید از این مطلب: 821
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
نظرات

 


هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارزیابی عملکرد دولتمردان است. در این فرصت منتقدان منصف و دلسوز می توانند نقدهای خود را به عملکرد دولت مطرح کنند و دولتی ها نیز تریبون هایی در اختیار دارند تا عملکرد خود را در معرض دید افکار عمومی و به قضاوت مردم بگذارند.


حل مناقشه هسته ای و کاهش نرخ تورم، نقاط درخشان عملکرد دولت یازدهم

محمدرضا تابش

هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارزیابی از عملکرد دولتمردان است. در این فرصت منتقدان منصف و دلسوز می توانند نقدهای خود را به عملکر دولت مطرح کنند و دولتی ها نیز تریبون هایی در اختیار دارند تا عملکرد خود را در معرض دید افکار عمومی و به قضاوت مردم بگذارند.
محمدرضا تابش از معدود نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی است که معتقد است دولت در عرصه سیاست خارجی، برداشتن سایه امنیتی از فعالیت صنوف مختلف سیاسی و کاهش نرخ تورم عملکرد مثبتی داشته و البته باید در جهت بهبود معیشت و اقتصاد خانوارها و مردم کارهای شایسته‌تری انجام دهد.
او معتقد است که با توجه به مقتضیات زمانی و محدودیت‌ها و فشارهای خارجی و داخلی که به دولت وارد شده، عملکرد دولت عملکرد قابل قبولی بوده است.
مشروح گفت و گوی محمدرضا تابش با تبیان به شرح زیر است:
-دولت یازدهم چقدر توانسته به شعارهای انتخاباتی خود عمل کند؟
دولت 2 شعار راهبردی داشت که این شعارها مورد اقبال مردم قرار گرفت و طبقات و طیف‌های مختلف بر اساس آن رأی دادند. یکی از چیزهایی که مورد استقبال عامه مردم قرار گرفت این بود که چرخ زندگی مردم باید بچرخد، چرخ سانتریفیوژها هم باید بچرخد. هم منافع ملی مدنظر قرار داشت هم اینکه معیشت و اقتصاد مردم باید درست باشد. بنابراین طیف‌های مختلف به اتکای این شعار به این دولت رأی دادند.
مطلب دوم برداشتن سایه امنیتی سنگین روی فعالی صنوف مختلف، احزاب و جناح‌ها در داخل کشور بود و بیشتر میدان دادن به آزادی اجتماعات،‌ آزادی بیان و آنچه مردم به خاطر آن قیام کرده بودند که این هم مورد اقبال گروه‌ها، جناح‌ها و عامه مردم قرار گرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 952
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
نظرات
شکارچی شهاب‌سنگ‌های ایران، واقع‌بینانه‌ترین لقبی است که به حامد پورخرسندی می‌توان نسبت داد.

 به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛فرقی نمی‌کند در ایران باشد یا خارج از ایران؛ کافی است خبری از پیدا شدن شهاب‌سنگی در منطقه‌ای به گوشش برسد تا آن وقت با استفاده از تمام امکانات و رابطه‌هایی که دارد تلاشش را برای بدست آوردن نمونه‌ای در حد چند گرم برای پیشبرد کارهای تحقیقاتی و ثبت شهاب‌سنگ در مجامع بین‌المللی آغاز کند و یک تنه در حد یک سازمان کار انجام دهد.
 
 او را از سال‌ها پیش می‌شناسم. وقتی دانش‌آموز دبیرستانی بود و بیشتر با تلسکوپ به شکار کهکشان‌ها می‌پرداخت. علاقه زایدالوصف او به نجوم و دانش سیاره‌شناسی و دقت و پیگیری فوق‌العاده‌اش، او را به وادی بکر شهاب‌سنگ‌شناسی از دنیای زمین‌شناسی کشاند تا پایش به بزرگ‌ترین آزمایشگاه‌های جهان برسد و از معدود متخصصان این مرز و بوم در حوزه شهاب‌سنگ‌شناسی شود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 1167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
نظرات
این روزها، نرم افزار تلگرام در میان کاربران شبکه های اجتماعی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛در ایران نیز، قبل از اینکه وایبر با اختلالاتی مواجه شود این شبکه پیام‌رسان چندان مورد استقبال نبود اما هنگامی که در یک دوره، اختلالاتی در دریافت و ارسال پیام در وایبرایجاد شد، حجم زیادی از کاربران به استفاده از تلگرام روی آوردند و تاکنون از استفاده از آن رضایت مطلوبی داشته‌اند.
بر همین اساس، گروه های خبری بسیاری در تلگرام تشکیل شده است که مهم ترین کارکرد آن ها کپی کردن اخبار خبرگزاری ها و انتقال آن بر روی گروه ها است.  
 اما آنچه که این روزها نقل محفل های سیاسی و خبری است گروه هایی ست که هر یک به سبب ویژگی های خاص خود از دیگری متمایز شده اند.
نحوه مدیریت، اعضا، چهره های سیاسی و رسانه ای و نوع اطلاع رسانی از ویژگی هایی است که می تواند یک گروه را نسبت به سایر گروه های خبری متمایز کند.
بر اساس این گزارش، با توجه به ویژگی های یاد شده تاکنون سه گروه خبری توانسته اند نام خود را در میان کاربران مطرح کنند.
گروه هایی که بعضی از آنها به مرجع خبر خبرگزاری ها و بعضی دیگر به محلی برای بحث و تبادل نظر جناح های مختلف سیاسی تبدیل شده است. 

تعداد بازدید از این مطلب: 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
نظرات
اسپرولینا؛ مبارزه با چاقی و پیری
نام اسپرولینا چندان آشنا نیست و خیلی از افراد اصلاً نمی‌دانند جلبکی با ویژگی‌ها و خواص اسپرولینا وجود دارد. درست است که این جلبک ظاهر و البته طعم دل‌چسبی ندارد اما گنجینه‌ای از خواص است. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد سفارش کرده‌اند که این جلبک به صورت مکمل وارد برنامه‌ی غذایی شود.

 


 

اسپرولینا حاوی خواص زیادی است که در این مطلب به دو خاصیت شگفت‌انگیز آن اشاره می‌کنیم؛ یکی کمک به لاغری و دیگری مقابله با پیری. لطفاً با ما همراه باشید.

اسپرولینا

 

اسپرولینا چیست؟
اسپرولینا یک جلبک سبزآبی و حلزونی شکل است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسپرولینا یک جلبک واقعی نیست بلکه جزو ارگانیسم‌های زنده محسوب می‌شود. نکته‌ی مهم این است که اسپرولینا حاوی میزان زیادی پروتئین است. میزان پروتئین‌های قابل هضم این جلبک بیشتر از پروتئین موجود در گوشت گاو تخمین زده شده است. از این گذشته اسپرولینا حاوی ویتامین‌های A،B1،B2،B5،B6، اسیدفولیک و ویتامین E و H و همچنین ویتامین B12 است. گفته می‌شود که ناسا جلبک اسپرولینا را دربرنامه‌ی غذایی فضانوردان وارد کرده است تا در طول دوره‌ی مأموریت‌های فضایی مصرف کنند. این جلبک همچنین توسط ورزشکاران در طول مسابقات ورزشی مصرف می‌شود. چون باعث افزایش کارایی آن‌ها شده و باعث می‌شود بدن آن‌ها در کوتاه‌مدت احیا شده و تقویت شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
نظرات

کجا بودم ،کجا رفتم،کجایم من نمی‌دانم؟

 

جهت یابی

تصور کنید برای اولین بار به مکانی ناشناخته سفر می کنید. اگر یک راهنمای آشنا به منطقه همراهتان نباشد و ابزاری مانند نقشه،جی پی اس یا قطب نما نداشته باشید ، به احتمال زیاد گم شدنتان حتمی است.

تصور کنید برای اولین بار به مکانی ناشناخته سفر می کنید. اگر یک راهنمای آشنا به منطقه همراهتان نباشد و ابزاری مانند نقشه،جی پی اس یا قطب نما نداشته باشید ، به احتمال زیاد گم شدنتان حتمی است.
اما نگران نباشید. ما تنهایتان نمی گذاریم و در این مقاله به شما یاد خواهیم داد که بدون هیچ ابزاری در مکانهای ناشناخته ، مسیرتان را پیدا کنید.

جهت یابی


اگر روز و هوا روشن است می توانید راههای زیر را امتحان کنید :
جهت‌یابی با سمت خورشید
همانطور که همگی می دانیم محل طلوع خورشید مشرق و محل غروب آن مغرب است . برای جهت یابی کافی است که بتوانیم یکی از جهات اصلی را پیدا کنیم آنگاه می توانیم با استفاده از رابطه ی معروف زیر سایر جهات را بیابیم :

اگر دست راست بطرف مشرق باشد؛ آنگاه دست چپ مغرب را نشان میدهد دراین حالت روبرو شمال و پشت سر جنوب خواهد بود .
این مطلب فقط در اول بهار و پائیز صحیح است، یعنی‌ در زمانهای دیگر، محل طلوع و غروب خورشید نسبت به مشرق و مغرب مقداری انحراف دارد که البته به سادگی‌ قابل تصحیح است. به عنوان مثال در اول تابستان و زمستان، محل طلوع و غروب خورشید ' حداقل ' حدود 23.5 ( بیست و سه و نیم ) درجه با محل دقیق شرق و غرب فاصله دارد که این خطا به هیچ وجه قابل چشم پوشی‌ نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 1070
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 6 شهريور 1394
نظرات

در اجتماعی زندگی میکنیم که افراد بر مبنای ارزش ها و هنجارهای مشخصی زندگی می کنند اما  آنچه مهم است اینکه این هنجارها و باورها چگونه در اذهان افراد جامعه وارد شده و تثبیت می شوند...

فاطمه ناظم زاده-بخش اجتماعی تبیان
تلویزیون، مثبت هجده ، مستهجن

در اجتماعی زندگی میکنیم که افراد بر مبنای ارزش ها و هنجارهای مشخصی زندگی می کنند. ارزش ها و هنجارهایی که بر مبنای فرهنگ، رسوم و باورهای مذهبی مرتبط شکل گرفته اند. آنچه مهم است اینکه این هنجارها و باورها چگونه در اذهان افراد جامعه وارد شده و تثبیت می شوند. برخی از نهادها در ارائه و انتقال این ارزش ها و مبانی فکری، نقش موثر دارند. این بدان معناست که سرعت اثرگذاری بعضی از این نهادها بیش از سایرین است و موثر بودنشان بسیار محسوس است به گونه ای که انگار رد پایشان بر جامعه، ارتباطات و روابط اجتماعی مردم باقی می ماند. مثلا نقش تلویزیون در نشر و توسعه ارزش ها و هنجارها، انکار ناپذیر است. تلویزیون این قدرت را دارد که به طور تدریجی افکار و فرهنگ یک ملت و جامعه را دگرگون کند. برخی از معانی را در چشم مخاطب پررنگ کرده و برخی دیگر را کم اهمیت جلوه دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 993
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 6 شهريور 1394
نظرات

گردشگری با رعایت اخلاق 

سفر

 


توسعه بیش از حد گردشگری بدون توجه به اصول پایداری و احترام به محیط (اعم از طبیعی و انسانی) طی سالیان زیاد، موجب شد تا سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)،به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی گردشگری در دنیا در پی یافتن راهکارهایی برای کاستن از اثرات منفی گردشگری بیفتد.


 
سفر

گردشگری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در دنیا است و مانند هر فعالیت دیگری دارای آثار مثبت و منفی بسیاری است .طی سالیان اخیر، توسعه بیش از حد گردشگری که بدون توجه به اصول پایداری و احترام به محیط (اعم از طبیعی و انسانی) انجام گرفته بود منجر شد تا به تدریج، سیاستگذاران گردشگری در سطوح محلی، ملی و بین‌المللی در پی یافتن راهکارهایی برای کاستن از اثرات منفی گردشگری بیفتند و همین امر موجب شد تا سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)   ، به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بین‌المللی گردشگری در دنیا کدهای اخلاق گردشگری را در دستور کار خود قرار دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

راهنمای سفر به سومین روستای صخره ای دنیا

 

روستای کندوان

تابستان به سرعت به روزهای آخر خود نزدیک می شود و این در حالی است که همچنان گرما مردم شهرهای مختلف کشور را آزار می دهد.


 

سومین ماه تابستان رسید و حالا شاید شمال و شمال غربی ایران دیدنی تر شده باشد. طبیعت این منطقه در این روزهای سال آنقدر باب میل می شود که علاقه ای ندارید تا از سکوت و هوای مطبوعش دل بکنید و به خانه برگردید. پس اگر قصد سفر در این روزها را دارید بار سفر خود را ببندید و به روستایی که به زیبایی خود را دردل کوه جا داده است سفر کنید.روستایی به نام کندوان در آذربایجان شرقی.

 

روستای کندوان

آنچه روستای کندوان را بر سر زبان ها انداخته است ویژگی های فرهنگی و بومی آن است اما نمی شود به سادگی از معماری عجیب و شگفت انگیز آن گذشت. روستای کندوان به دلیل ویژگی های زیادش شهرت جهانی دارد و توریست های خارجی فراوانی را به خود جلب کرده است اما هنوز خیلی از مردم ایران و بومی های منطقه پا به خاک این خطه شهید پرور و غرور انگیز نگذاشته اند. ساختار زیبا و معماری منحصر به فرد این روستا باعث شده است تا روستای کندوان درفهرست آثار قابل ثبت در میراث جهانی یونسکو قرار بگیرد هر چند هنوز این اتفاق رخ نداده است  و تاکنون تلاشی برای ثبت نهایی آن انجام نشده است.

روستای کندوان
تعداد بازدید از این مطلب: 1139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

پیشوای هشتم و نقشه های نقش بر آب شیطان

 

امام رضا

مامون از احضار امام رضا علیه السلام به مَرو، اهدافی را دنبال می کرد، اما امام رضا علیه السلام، با سیاست و کیاست، آن سفر را تبدیل به سفری پر از خیر و برکت برای شیعیان نمود. ایشان در ابتدای سفر عدم میل باطنی خود را به این سفر اعلام کرد. (١) در نقطه نقطه این سفر، با سخنرانی های خود حقانیت خود و مذهب شیعه را به اثبات رساند. در مناظرات علمی نیز برتری علمی خود را بر سایر دانشمندان اسلامی و غیر اسلامی به اثبات رساند. لذا مامون که با این برنامه مزورانه سعی در نابودی شیعه و کنترل امام شیعیان از طرفی  و موجه ساختن چهره حکومت خود از طرف دیگر داشت، سرانجام ناکام از اهداف خود، مانند حکام گذشته راهی جز حذف امام برای خود نمی بیند و با این کار تمام آبروی خود را از دست می دهد.


 

آغازی که نافرجام ماند

مامون پس از استقرار حکومت خود و فراغت از جنگ با برادرش امین، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را به سفری اجباری فراخواند. هدف او از این سفر، بازسازی وجهه خود در بین مردم و علویان –یعنی سرسخت ترین دشمنان حکومت اموی و عباسی- بود. (٢) از همین رو افرادی را برای همراهی امام از مدینه تا مرو فرستاد. هر چند در ظاهر، مامون امام رضا علیه السلام را دعوت به مرو کرده بود، ولی در واقع این کار تبعید امام از بین یاران به محلی بود که کاملا تحت کنترل مامون باشد. ولی امام علی بن موسی علیه السلام که از اهداف شیطنت آمیز مامون مطلع است، نقشه او را با شکست روبرو ساخت. آن حضرت با اعلام نارضایتی خود از این سفر و دستور دادن اقوام و خویشان خود به گریه، همه را متوجه اجباری بودن این سفر گرداند. (3) همین مسئله باعث شد تا مامون نتواند وجهه خود را بین نزدیکان امام و مردم مدینه اصلاح نماید. بلکه لکه ننگین دیگری بر تاریخ حکومت غاصبین افزوده شده و کینه او در دل یاران امام تشدید گردید.

تعداد بازدید از این مطلب: 651
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

استرس به کدام عضو بدن بیشتر آسیب می زند؟

 


استرس! تک واژه ای که برای همه ی ما ملموس و شناخته شده است؛ واکنش بدن در برابر شرایط و حالات مختلف که روی جسم و روح تاثیر منفی می گذارد. با وجود اینکه استرس به میزان کم آن خوب است و باعث می شود بدن ما از شرایط خطرناک دور بماند، اما استرس بیش از اندازه باعث بروز مشکلات جسمی و روحی شدید می شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت زمانی که موقع استرس و تنش های روحی، ناخن ها یا لثه هایتان را می جویید و آرامش درونی تان از بین می رود، چه بلایی بر سر ارگان های بدن می آید و چه اعضایی بیشترین آسیب را تحمل می کنند.


جویدن ناخن انگشت

 

استرس ارمغان زندگی مدرن
مدرنتیه به نیت آسان کردن زندگی بشری ظهور یافت. البته به هدف خود نیز رسید، اما در عوض باری بر دوش آدمی نهاد به نام استرس!


هر چه زندگی مدرن در سایه ی مدرنیته شتاب بیشتری می گیرد، استرس ها و تنش های روحی نیز افزایش می یابد، تا جایی که گاهی کنترل این تنش ها برای انسان غیرممکن می شود.


مسئله ی نگران کننده این است که اکثر افرادی که از استرس زیاد رنج می برند توجهی به این وضعیت ندارند و در نهایت سلامتی شان را با عواقب جدی روبه رو می سازند.


نتایج پژوهشی که در انجمن روانشناسی آمریکا APA انجام شده است نشان می دهد 40 درصد افراد بزرگسالی که از استرس رنج می برند، دچار مشکلات و اختلالات خواب هستند. حتما خودتان از عواقب جدی کم خوابی مطلع هستید.


علاوه بر این استرس اندام هایی را تهدید می کند که ضعف آنها کیفیت زندگی فرد را پایین می آورد. در واقع استرس از پوستتان گرفته تا ریه ها، قلب و روده هایتان را درگیر می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394
نظرات

به یک دختر متشخص برای ازدواج نیازمندم

پسندیدم
ارسال به وبلاگ تبیان
تعداد بازديد : 44

این روزها در خیابان های سطح شهر شاهد رواج آگهی های همسریابی هستیم که روز به روز در حال گسترش است.

فرآوری : طاهره رشیدی-بخش اجتماعی تبیان
آگهی ازدواج

در مراحل مختلف زندگی برای همه ما انتخاب‌هایی مطرح است که گاهی بعضی از آنها مانند انتخاب رشته یا انتخاب همسر دقیقا با آینده ما گره خورده و سرنوشت ساز است. این روزها اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم که صدای بوق‌های ماشین‌هایی که از پی عروس و دامادی روانند کمتر به گوش می‌رسد! به راستی آیا جوانان کمتر به ازدواج گرایش دارند یا همسر خوب و مناسب و متدین کمیاب شده است؟!

امروزه بالا رفتن سن ازدواج به صورت یك مشكل بزرگ در جامعه مطرح بوده و ذهن مردم و مسئولان را به خود مشغول كرده است. موضوعی كه ارائه برخی آمارهای رسمی و غیر رسمی نیز نمی‌تواند آن را تحت شعاع قرار داده و معضلی را كه در واقعیت امر دیده می‌شود، از بین ببرد.
در چرایی این مشكل عوامل مختلفی مطرح می‌شود كه هر كدام شاید تنها بخشی از دلایل ایجاد آن باشد. در این میان مسائل اقتصادی، بیكاری جوانان، نبود مسكن مناسب ونبود همسر خوب و ایده آل  امثال آنها بیش از سایر موارد به عنوان موانع ازدواج در موعد مقرر به حساب می‌آیند اما این مسائل و مشکلات پیش رو که باعث تاخیر در ازدواج پسران و دختران جوان شده است به سوژه ای در تلویزیون و فضای مجازی علی الخصوص برای دختران تبدیل شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 792
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
نظرات

حتما شما هم مطلع شده اید که چند روز پیش بروجردی گفته است در حین مذاکرات هسته ای؛ جان کری عصبانی می شود و دست هایش را به میز می کوبد که خودکار به سمت عراقچی کمانه می کند. آقای عراقچی هم برای آنکه حساب دست تیم آمریکایی بیاید خودکار را برداشته و به سمت "جان" پرتاب می کند. در انتها نیز جان کری عذرخواهی می کند و می گوید عمدا این کار را نکرده است.

 در همین راستا ستون "طنز و کاریکاتور عصرایران" پیش بینی هایی انجام داد که اگر این خودکار به سمت هر کدام از افراد زیر کمانه می کرد، عکس العمل آنها چه بود؟

قالیباف- ایشان به خودکار کمانه شده که روی میز افتاده نگاهی می اندازد، سپس به آرامی صورتش را برگردانده و به صورت جان کری نگاهی می اندازد، با آرامش تبسمی می کند و بعد یکهو به صورت گازانبری ، گازانبری را از جیبش درآورده و به سمت کری پرتاب می کند.

     
تعداد بازدید از این مطلب: 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
نظرات

گفت و گو با محمد رضا علیمردانی بازیگر نقش بائو در «پایتخت 4»

 

 


محمد رضا علیمردانی بازیگر نقش بائو در سریال «پایتخت 4» یکی از موفق های ماه رمضان 94 بود. با او درباره این نقش و چگونگی شکل گیری اش گفت و گو کرده ایم:

بائو

*بائو نقش منفی «پایتخت 4» بود اما بعد از چند قسمت با رفتار و گفتار مطایبه آمیز ، زهر آن گرفته شد. برای رسیدن به این ویژگی چه کردید؟
ما سعی مان را كردیم كه این نقش مورد پسند واقع شود. یك نقش منفی در كاری كه همه آدم های آن «خوشمزه» هستند طبعا برای بازیگر نگرانی می آورد. من تلاشم را كردم نقش زهرآگین نباشد. چون معتقدم آدم منفی نمی داند منفی است و به خودش حق می دهد. تلاش من این بود كه بائو را طوری نشان دهم كه مخاطب بپذیرد او كار خود را قبول دارد و چیزی بهتر از آن به ذهنش نمی رسد و فكر می كند این كارها راه حل مشكلات است. شاید با كارهایی كه می كند قصد بدی هم ندارد و دلش می خواهد یك خانواده را خوشحال كند ولی ناخواسته برای آن هم مشكل ساز می شود. بنابراین سعی می كند قانون را دور می زند و فكر می كند این زرنگی است.
*خوبی بائو این بود كه دچار استحاله های باسمه ای نمی شود و تا آخر روی فكرش پافشاری می كند و اصرار دارد نباید آن خانه خراب شود. این فكر آقای تنابنده بود یا پیشنهاد خودتان؟
این در فیلمنامه بود. آقای تنابنده روی همه بخش های سریال نظارت دارد. این شخصیت هم به قلم آقای الوند و مشاوره آقای وارسته و سیروس مقدم قوام گرفته بود. حالا ممكن است ما در گفتار یك چیز را رقیق تر یا غلیظ تر بكینم و پیشنهادی كه به ذهن مان می رسد را بگوییم ، ولی قیچی هرس دست آقای مقدم و تنبانده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1686
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود