مسیرهای ترانزیت نفت داعش + نقشه و جزیئات

آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 378
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 388
بازدید ماه : 4363
بازدید سال : 9763
بازدید کلی : 150072

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
نظرات
داعش از دو مسیر، نفت خود را ترانزیت می‌کند.
به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که مدارک متعددی از همکاری‌های نفتی داعش و ترکیه به دست آمده و این موضوع  نشان می‌دهد  سردمداران "حزب عدالت و توسعه"  تا چه حد به حمایت از تروریست‌های داعش پایبند هستند.

دو کشور ترکیه و فدراسیون روسیه اخیرا دچار تنش‌های گسترده ای با یکدیگر شده‌اند و هرکدام تلاش می‌کنند تا یکدیگر را به حمایت نفتی از داعش متهم کنند و تاکنون "مسکو" مدارک متعددی از همکاری داعش به رسانه‌ها ارائه کرده که آخرین آن بمباران کامیون‌های نفتی پسر  "اردوغان" در نزدیکی مرزهای شمالی سوریه (حلب) بود. 

طبق برآوردها گروهک تروريستی داعش حداقل به ۱۵۰ حلقه چاه قابل بهره برداری در عراق دسترسی دارد که البته با امکانات ابتدايی و با کمترين ظرفيت در حال بهره برداری از اين چاه هاست، اما به هر حال پول حاصل از فروش اين نفت‌ها، رقم قابل ملاحظه ای را شامل می‌شود. سال هاست که از داعش به عنوان ثروتمند ترين گروه تروریستی نام برده می‌شود، اما داعش اين ثروت را از چه منبعی به دست می‌آورد؟!


داعش در June سال ۲۰۱۴ با حمله ای گسترده به عراق وارد شد و حدود يک سوم خاک عراق را به طور مستقيم به اشغال خود درآورد. در اين حمله علاوه بر اينکه به لحاظ زمينی، به مناطقی توجه شد که داعش در آنجا دارای پايگاه مردمی بود، اما در بعضی از موارد، با مناطقی خاص مواجه هستيم که به غير از تسلط بر منابع نفتی، دليل ديگری برای تسخير و اشغال آن‌ها پيدا نمی‌کنيم.



**نقشه مسیرهای انتقال نفت داعش

اخیرا نقشه‌ای در زمینه  "مسیرهای انتقال نفت داعش"  منتشر شده که سازو کار انتقال  نفت از سوریه و عراق به ترکیه (از مناطق تحت تصرف داعش در این دوکشور) را نشان می‌دهد.


نقشه مذکور مسیرهای ترانزیت نفت اصلی و فرعی را با قید شهر محل ترانزیت به مقصد نشان داده و البته تحلیلگران و صاحبنظران و همچنین مقامات "کرملین" معتقدند هزاران کامیون به صورت ممتد نفت داعش را از عراق و سوریه به دست ترکیه می رسانند و آن ها (مقامات  "حزب عدالت و توسعه"  ترکیه که با داعش همکارند) هم در عوض پول نفت را به طرق غیر مستقیم به دست تروریست‌های داعش می‌رسانند.


در نقشه مورد نظر که منتشر شده ترانزیت نفت داعش به ترکیه از طریق دو مسیر اصلی و فرعی صورت می گیرد و هر مسیر اصلی و فرعی شهرهای مختلفی را در عراق  و سوریه در برمی گیرد.


** مسیر اصلی؛ "دیرالزور-رقه-ریف حلب-جنوب ترکیه"/"موصل-یتمن" مسیر نفتی از شمال عراق

در مسیر اصلی از دو محور نفت به ترکیه می‌رسد: اولین محور که با پیکان های قرمز رنگ نشان داده شده در مسیرهای تحت تصرف تروریست های داعش بوده و در آن نفت داعش از طریق مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی در استان  "دیرالزور"  ترانزیت و به  "رقه"  منتقل و از  "رقه"  به سمت  "ریف حلب"  و از آنجا به سمت جنوب ترکیه منتقل می شود و شاید یکی از مناطق تحویل نفت داعش منطقه  "مرسین" در ترکیه باشد.




مسیرهای ترانزیت نفت داعش + نقشه و جزییات

تعداد بازدید از این مطلب: 264
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود